Welcome to Happyland

Alla inlägg under februari 2010

Av Johan - 6 februari 2010 11:33

Äntligen lördag och det känns som om veckorna går ovanligt fort just nu? Bara två skolveckor sen sportlov. LOVELY. Dock matteprov, geografi-inlämning, engelska-inlämning och företagsekonomiprov först... Men det är chill, jag är redo för allt (utom matten, är aldrig redo för det).

 

Idag är det Monica träning i Skabersjö och jag älskar det. Det är, tillsammans med Ninnas, de bästa träningarna som finns. Man blir så himla glad av dom och själförtroendet växer som bara den. Att Clinton går helt super är väl också en av anledningarna till att jag älskar dom träningarna.

 

Igår kväll var det mys-kväll hos Bella och vi gick och lade oss sjukt tidigt.. Riktigt skönt men vaknade väldigt tidigt idag, klockan fem!

 

Nu är det lunch som gäller, xx.

 

  

Av Johan - 6 februari 2010 11:19

Latjade lite smått med kameran hem från stallet igår kväll och tyckte verkligen bilderna blev sjukt misslyckade... Men så laddade jag upp dom - färgerna är dom inte underbara?

      



Av Johan - 4 februari 2010 21:23

Nu ska jag och Bellis gå och lägga oss, ska först dricka te i och för sig men sedan - skönt. Har varit en mysig kväll här hos henne, hon pluggade och jag satt i massagestolen. Tummenupp!

Bilden är på världens bästa som kommer vinna i Skabersjö nästa helg, han är bäst!

Skrev egentligen ett jättelångt inlägg men datorn/bloggplatsen dampade så det försvann, sorry guys.

Näpp, sleep well lovers.

  

Av Johan - 4 februari 2010 18:13

Som mitt horoskop sa denna veckan.. Livet skulle gå väldigt upp och ner.. Shit också. Hade en riktigt bra dag igår i och med att min kisekatt äntligen kom hem och dagen idag var till en början också ganska bra. Men på sista lektionen kom det, matteprov om en vecka. Ah, jag dör. Matteprov i c-kursen, sista provet innan nationella och jag hade inte en aning. Kill me? Åh, jag hatar verkligen matte.

 

Nu ska jag sätta mig och plugga denna nedrans matematik och även engelska. Men först ska jag äta och kolla klart på Hannah Montana.

 

So long lovers och glöm inte, Clinton är bäst!

 

  

Jag och Cerise. Marbella 2009. Love it, miss it.

Av Johan - 3 februari 2010 20:27

Jag är så lättad, jag är så tacksam, jag är så nöjd -  jag är så lycklig.

Äntligen kom min älskade katt Teddy hem efter att ha varit borta sedan i lördags. Har varit ute flera timmar om dagen sedan dess men ingen har sett honom... Ju längre tid det gick så kände man hela tiden att hoppet blev mindre och mindre.

Men så ikväll, pappa och jag var ute och hörde runt i hela kvarteret igen och utan framgång... Jag var jätte ledsen, rädd för att ha förlorat en av mina käraste vänner. Min Teddy. Så går vi in, efter att ha varit ute i två timmar, och jag går direkt till dörren där han alltid går in för att ropa på honom igen men inget svar. Sätter mig i soffan jätte ledsen och kände att nu var väl hoppet ute... Går till dörren igen och ropar, och hör då något litet ljud. Ropar och ropar igen men inget svar. Inbillning tänkte jag. Går och sätter mig igen. Pappa ska ringa en av våra andra grannar och ställer sig vid denna dörr och tittar ut och där sitter han äntligen! Tack och lov, tack gud tack tack tack.

Klarar mig verkligen inte utan denna lilla krabat. Han betyder så mycket, har funnits hos mig så länge och är helt enkelt världens bästa katt.

Av Johan - 2 februari 2010 19:54

Jag har ett mål. Ett mål som kanske är ganska orealistiskt men det är en dröm i alla fall.

Jag har alltid önskat att jag kunde rida ritkigt bra, önskat att andra ska se upp till mig och min ridning. Jag har önskat att jag kunde rida in på en bana och så kommentaren "wow". Min dröm är hög, men om jag skiktar mot stjärnorna kanske jag i alla fall når träd topparna?

Min dröm är att kunna rida som Edward Gall.

Gall är den enligt mig absolut bästa ryttaren i världen just nu. Han är helt fantastisk, helt sjuk. Han får denna hästen, Moorlands Totilas, som alla från början sa hade för mycket rörelser och som hade för kort hals till att slå världrekord. Varje gång jag ser videon på honom på youtube får jag rysningar och tårar i ögonen.

Edward Gall, det finns ingen annan som kan rida som honom.

http://www.youtube.com/watch?v=RZhtiCqBAGM

Så mitt mål är satt men vägen dit är en evighet, kanske jag aldrig kommer så långt.

Mitt mål för detta år är SM och riktigt bra resultat i MSVB och ha gjort klart allting inför start i MSVA till 2011. Världens finaste häst har jag redan så där är det inget problem och som Ninna sa: "han kommer säkert kunna gå högre än MSVA" utan problemet är att vi behöver all rutin vi kan få och all träning också.

Jag ska bli bra, jag ska bli bra, jag ska bli bäst.


Av Johan - 2 februari 2010 17:49

Jag hatar snön, jag hatar snön, jag hatar snön! Jag hatar snön så himla mycket att jag inte vet var jag ska ta vägen! Fyfasen för det här! Tredje snöstormen på en vecka, räcker det inte nu?

Och jag vill att min älskade katt ska komma in nu för han blir så rädd när det snöar som det gör nu att han bara ligger och trycker någonstans! Stackars min älskade Teddy, kom hem nu!

Ganska aggresivt inlägg men nu räcker det - jag hatar snön.

Johnny Cash


Life is what happens to you while you're busy making other plans.

Time goes fast these days

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Latest

It's all about the tea

Old things

Greece with BFFs

Ireland with Bellis


Ovido - Quiz & Flashcards