Welcome to Happyland

Alla inlägg den 12 februari 2010

Av Johan - 12 februari 2010 22:15

Fredagkväll och jag ska vara utan min Bella... Inte kul alls.

 

Var uppe i stallet med pappa. Red en liten runda då jag känner mig mycket bättre och fixade inför imorgon för då är det tävling! Woho!

 

Och sen efter att jag lade ut allt det om roadtrip är det typ allt som är i mina tankar! Fyfan vad roligt det hade varit! Oh my goooood! Det måste verkligen bli av! :D

 

Och för att bättra på min roadtrip feeling så har jag satt på radio kanalen på spotify och sedan på country. Ohyes!

 

Nu ska jag kila upp till min säng och lägga mig och kolla på film och äta gottis. Mohaha.

 

Wish me good luck tomorrow. xx

 

  

Av Johan - 12 februari 2010 14:20

Mår lite bättre nu men kan fortfarande i princip inte prata... Är riktigt uttråkad och har gjort i princip allt man kan göra... Suttit vid datorn och tv:n x-antal timmar, pluggat, sovit, ätit glass. Haha.


Satt precis och kollade på det senaste Made in Sweden avsnittet som jag hade spelat in och jag blev riktigt pepp. Ja, alltså inte riktigt pepp på att bli popstjärna (men i så fall skulle jag ha varit Hannah Montana) utan riktigt pepp på vår USA-road-trip som vi har tänkt göra sommaren '11 när vi har tagit studenten!


Så jag satt och kollade lite bilder och platser som vi borde besöka och här är resultatet:


(alla bilder är tagna från wikipedia.org och är sedan redigerade av mig)


  

New York

Behöver jag förklara? Det måste vara ett av

de mest självklara resmålen, eller hur?

________________________


  

Boise, Idaho

Ska vara riktigt fint där och har velat åka dit sedan

jag var liten då vi hade kompisar som bodde där.

________________________


Colorado

Någonstans där. Har alltid velat åka dit också.

Verkar så himla fint. Naturen bestämmer liksom. 

________________________


  

Los Angeles

Drömmarnas stad också detta ett måste.

Party in the USA without L.A? Hell no! 

________________________



  

San Diego

Har kompisar som har bott där och det verkar

vara en riktigt mysig och rolig stad!

________________________


  

Long Beach

Sånt lite partyplace och soligt och sånt. Nice.

________________________


  

Arizona, Phoenix

Sol, sol, sol och party och natur och

frihet. Allt på samma plats. Jatack.

________________________


  

Las Vegas

Också ett fett måste. Vi kan ju inte ha varit

på roadtrip ā la USA utan det. Party? Ohyes.

________________________


    

Rocky Mountains

Även detta en barndröm. Ja, ni vet alla de Pollux

böckerna man fick? De som jag läste 10 gånger var. Ja,

många av dessa utspelar sig här. Lovely, lovely.

________________________

 

  

San Francisco

Också ett måste med sina slingriga gator. Så mysig.

Plus att "That's so Raven" inspelas här. Mohaha.

________________________

 

  

West Virginia

Ja, någonstans där. Åh, detta är också ett måste.

För liksom vem älskar inte "John Denver - Take me home

country roads" (kommer även spelas flitigt i bilen).

Ska vara så fint där, känns precis som det är ett

Quan ställe. Hehe. Men det gör det faktiskt.

________________________ 


Jag vet inte riktigt hur vi har tänkt köra men det här är en resa som jag verkligen längtar till och längtar till att börja planera! Men först så gäller Irland, Grekland och förhoppningsvis Thailand.


Life is awesome. xx

 

Av Johan - 12 februari 2010 10:03

Tar ännu en liten paus i arbetesskrivningen... Hehe, så här kommer lite bilder som jag tagit någongång under 2007. Hittade de nu och jag måste säga att jag gillar dem.

 

Enjoy or something. xx


  

Bild från Thailand, älskar den.

 

  

Jag kan hålla med om att

bilden inte är så fantastisk

utan det är mer minnena från den.

 

 

Bilden är i och för sig från 2005 men jag saknar det så. "Some memories never die, they'll

stay in your deepest heart forever."

 

Det var allsvenskan i Vellinge. 2:a plats.

Älskar bilden bevisar verkligen hur du är.

I love you then, i love you now, i love you forever.

  

 

Ja, det är nog bara en person som förstår denna egentligen... Tänk efter "My love in 2007".

 

  

 Snart 4 år med dig nu. I love you, you, you, you.

Av Johan - 12 februari 2010 09:34

Blev ingen skola idag... Min hals är helt messed up och jag kan verkligen inte prata. Helt sjukt hes. Så det blir kurrering idag o matteprovet på måndag istället.

 

Nu sitter jag och lyssnar på gamla country låtar och njuter. Finns det någon musik som ger dig så stor njutning som gammal country? Just nu är det "Phil Ochs - Hills of West Virginia". Så sjukt bra alltså.

 

"... The Virginia people watched as we went riding by,
Oh, proud as a boulder they were standing.
And we wondered at each other with a meeting of the eye,
When we drove thought the hills of West Virginia.

And once in a while we would stop by the road
and gaze at the womb of the valley,
almost wishing for a path down below,
Where we stopped in the hills of West Virginia..."

 

Nu ska jag göra klart det sista på mitt och Beeights arbete i geografin så jag kan skicka det till henne.

 

Hörs senare. xx

 

  

 

Gammal bild som jag tog sommaren 2007 i Båstad men

jag måste säga att jag fortfarande gillar den starkt.

En verklig ögonblicksbild är vad den är. Nice.



Johnny Cash


Life is what happens to you while you're busy making other plans.

Time goes fast these days

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Latest

It's all about the tea

Old things

Greece with BFFs

Ireland with Bellis


Ovido - Quiz & Flashcards