Welcome to Happyland

Alla inlägg den 9 februari 2010

Av Johan - 9 februari 2010 22:59

Hinner inte skriva så långt trots allt idag... Ska lägga mig nu men jag måste bara skriva två grejor som jag tänkte på.

 

Först måste jag bara säga att jag är så himla glad över att jag håller på med hästar. Det finns helt enkelt inget bättre. Att åka upp nu till stallet på kvällen och fodra när man möts av 22 hästars gnäggande och en häst som lyser upp så mycket när man kommer, Clinton då. Det kan absolut inte finnas något som är bättre än just det - hästar. Dom finns alltid där, gör allt för en och ändå så ger vi inte så mycket tillbaka som dom ger oss. Är så tacksam att jag håller på med denna sport.

 

Sen tänkte jag också på det: tänk så mycket snö vi haft nu och en så långvarig kyla. Är det så att vi inte tycker det är lika kallt nu eftersom vi vant oss? För det är så att jag kan nämligen gå med tjocktröja och väst i stallet nu när det är -4 grader och inte frysa när jag för två veckor sedan frös ihjäl när det var 0 grader och jag hade jacka under västen? Är det så att kroppen vänjer sig eller är det hur torr/våt luften är? Äh, shitsame bara en tanke.

 

Nu ska jag sova, xx.

 

"Where in this wide world can man find nobility without pride,
Friendship without envy, Or beauty without vanity?
Here, where grace is served with muscle
And strength by gentleness confined
He serves without servility; he has fought without enmity.
There is nothing so powerful, nothing less violent.
There is nothing so quick, nothing more patient."

~Ronald Duncan, "The Horse," 1954

  

Av Johan - 9 februari 2010 15:35

Skapade en liten nedräkning till Grekland med bästa under alla menyavdelningar på vänstersida.

Tänkte att det är ändå sjukt mysigt att kolla hur länge det är tills vi åker. He-he.

 

Skriver mer ikväll. Now: study.

 

xx

Johnny Cash


Life is what happens to you while you're busy making other plans.

Time goes fast these days

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Latest

It's all about the tea

Old things

Greece with BFFs

Ireland with Bellis


Ovido - Quiz & Flashcards