Welcome to Happyland

Alla inlägg under februari 2010

Av Johan - 28 februari 2010 20:21

Nä, nu får det vara slut på pluggandet! Jag orkar inte mer nu! Har pluggat non-stop sedan klockan fyra... Men det har lönat sig, jag har nästan kör igenom hela matteboken och gjort klar hela engelskan. Jepp, great!

 

Engelskan ska redovisas imorgon och det känns helt okej, absolut! Men matten! Åh, nationella i c-kursen på torsdag! Jag vill inte, jag vill inte! Åh.

 

Nu ska jag upp och duscha för att sedan lägga mig och kolla tv. Riktigt skönt men kommer inte kunna andas där uppe för det luktar bara målarfärg! Haha.

 

Näpp, goodnight folks. xx

 

Ett stort by-the-way, som vanligt, är att det bara är 132 dagar kvar till Grekland och 80 dagar kvar till den gröna ön! Åh, jag längtar!

 

  

Johnny-Quan och Cherry-Cherry-Boom-Boom i Sevilla!

Av Johan - 28 februari 2010 16:04

Trevlig kväll med vänner igår. Började med middag och slutade med filmen "The land of lost". Filmen var väl inte något så speciellt men inte heller dålig... Ajja.

 

Idag vaknade jag hos Bellis och stack sen till stallet. Red ut i det underbara v-å-r-v-ä-d-e-r-t! Ahhh, så mysigt och så härligt! Clinne var pigg och bockade till och med! Ni som känner honom vet att han ungefär har bockat 2 gånger på sina 15 år! Haha.

 

Nu sitter jag här hemma med läxor och plugg upp över öronen. Har bestämt mig för att plugga till och med klockan åtta, alltså fyra timmar till. Sen får det vara nog.

 

Samtidigt som jag gör engelskan så tittar jag på svtplay.se och Göteborg Horse Show. Världscup kvalet idag och där är riktigt fina hästar! Mina favvisar från idag är: Valentina Van't Heike, Glory Days, Lunatic, H&M Actrice, Gotha och Itot Du Cháteau! Riktigt ögongodis på alla. Såg också att Steffi blev två igår i Kraft Cup finalen! Stort grattis!

 

Nu ska jag fortsätta med mina studier så lid med mig. xx

 

Ja, eftersom jag inte skrev så mycket om vädert idag men behöver jag säga något? Det är ju vår i luften! Ah!

 

Clinton räcker tungan och Tex har ett grönt

 halstäcke och blått täcke. WE LOVE 'EM!

Av Johan - 27 februari 2010 16:35

Näst sista februari idag och tiden går fruktansvärt fort. Egentligen kankse lite väl fort men just nu gillar jag det.. Hehe. Är så trött på all snö så längtar till våren så mycket att jag inte vet vad jag ska ta mig till.

 

Tävlade idag, regional dressyr i Dagstorp. Red en LA:6 och det gick helt okej. Clinne kändes fin men lite okoncentrerad men det är en stor skillnad på honom. Vi har ändrat så mycket på både honom och mig nu efter nyår att det inte är så konstigt att han hellre kollar på annat än tar i och jobbar eftersom det är jobbigare. Plus att jag ännu inte vet riktigt hur jag ska göra i vissa situationer. Men snart kommer det, "genombrottet", jag känner det på mig! Och som jag alltid avslutar: - Jag är nöjd!

 

Annars är det väl en ganska grå dag, allt är grått! Känns mer som höst idag än vår som det gjorde igår... Ajja, snart kommer våren och I-'M R-E-A-D-Y!

 

Måste få beklaga mig lite också och det är på min nackspärr. Usch och fy vad jag hatar det men vad ska man göra? Känns verkligen som jag är invalid och det blir till och med jobbigt att plugga med nacken! Haha.

 

Nu ska jag plugga vidare och sen bär det av till Bellis där det blir vänner och film ikväll.

 

En liten "by-the-way" är att jag är sjukt pissed på tävlingarna i vår som inte någon, verkligen inte någon har bra klasser i! Åh. Så nu blir det istället MSVB:4 med hjälp av Monica! Känns skönt att ha hennes stöd för då fixar man allt. Bara en liten parantes alltså.

 

Yeeeees, so long lovers. xx

 

  

Av Johan - 26 februari 2010 14:46

Idag är det vår i luften! Åh, hallelujah! Kanske var det mitt rop på hjälp igår som gjorde det? Åh, jag är så lycklig! Jag älskar våren och då menar jag verkligen älskar! Finns det något bättre än när det börjar bli varmt ute och man till slut kan gå i bara t-shirt? Jag är så glad och vill bara skrika! Våren är här, kanske inte nu men snart snart snart! Åh, Y-E-S!

 

Har varit hemma idag och fixat lite med rummen där uppe som vi renoverar. Japp. Ska inte till stallet förän ikväll.. Lite tråkigt för jag vill dit nu! Men jag måste plugga först. Satan.

 

Imorgon är det tävling i Dagstorp och jag är överladdad. Clinne var så fin igår att jag bara vill kyssa något! Monica är bäst, bäst, bäst! Förstår inte hur hon alltid kan göra så att man tycker på de rätta knapparna!

 

Nu ska jag dra fram matteboken och börja plugga men jag gör det nästan med glädje för idag är det vår i luften. A-H-H-H-H-H!

  


If you're the bird
Whenever we pretend it's summer
Then I'm the worm
I know the part, it's such a bummer

 

Av Johan - 25 februari 2010 20:00

Nu får det vara nog med vinter, nog med snö och skit. Jag orkar inte mer nu. Det är bara i vägen och kallt. Sommar ska det vara, hela tiden, hela året om.

Jag längtar till sommaren, längtar till värmen, till Falsterbo, till Grekland, till Irland. Snälla vintern, försvinn nu! Vi vill inte mer!

  

Av Johan - 24 februari 2010 14:15

Ni får ursäkta att jag är sjukt oaktiv men min dator har seriösa problem! Hoppas på bättre tider snart...

 

  

Av Johan - 23 februari 2010 18:25

Åh, jag är så arg. Kollade precis på startlistorna till Dagstorp och tydligen har jag blivit bortlottat för att jag anmälde mig senast! Vad fan är det? Ja, jag vet att det är så det går till men jag blir så frustrerad när en annan ryttare liksom har fyra hästar i den klassen!? Vad fan är det? Vi får i alla fall hålla tummarna för jag är så taggad och Clinne är så fin nu. Åh, mög.

 

Dagen har annars varit bra och likaså kvällen igår. Spanien-reunion var as härligt och vi tillsammans är perfect match!

Red ut Clinne en lång tur i snön idag och det var riktigt nice! Solen låg på nästan hela turen och stjärnan var pigg som en mört. Gillar också starkt att man får ut så mycket mer av sin uteritt i och med snön, nu får dom ju ta i lite. Hehe.

 

Har varit hemma ett tag nu, tagit det lugnt och pluggat matte. Resten av kvällen består av middag, matteplugg och tv-tittande och så menar jag GG och Navy CIS. Jepp, jepp.

 

Nu ska jag ta mitt arga inre och gå upp och väcka min fina flickvän som sover så sött i min säng för vi ska äta. Jag lovar dock, jag ska väcka henne snällt. Hehe. xx

 

Av Johan - 22 februari 2010 17:17

Känns som om jag har varit vaken i en evighet idag. Kanske för at jag och Bellis vaknade vid sju för att åka till stallet. Kom i alla fall dit och red Clinne i ridhuset, han var grymt fin och hade inte så mycket träningsvärk trots allt - great!

 

Kaos är vad man kan kalla stallet numera eftersom det snö/regnar in genom ventilationen i stallgången men det går och det hade varit jävligt mycket bättre om det hade slutat snöa! Okej, modernatur? Förstår du?

 

Just nu sitter jag och chllat lite tv med Bellis och kollar AFV (kom by the way kom det precis ett jättesött får!), snart kommer Ji och Cherry för Spanien-kväll! Oh, jag känner mig som ett litet barn men jag längtar så efter en kväll med oss. Love.

 

Utomhus ser det ut som winterwonderland och det är ju trevligt förutom det faktum att jag hatar det! Fy, fy, fy fasen för snö. Jag hade till och med föredragit störtregn.

 

En annan parentes är att det är 20 dagar till min 18 årsdag! Ah, jag vet: i'm really growing up! Lite skräckblandad förtjusning är det men va fasen jag kan ju inte stoppa tiden! Och note-to-everybody: 14 mars är min födelsedag och jag förväntar mig ett grattis. Tihi.

 

Yes, nu ska jag fortsätta att kolla tv men numera disney *host* channel och Sony's chance. Så bäst, jag vet min humor suger. Men men...

 

Take care. xx

 

  

Du och jag. Jag och du. Det är så det ska vara.

Johnny Cash


Life is what happens to you while you're busy making other plans.

Time goes fast these days

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Latest

It's all about the tea

Old things

Greece with BFFs

Ireland with Bellis


Ovido - Quiz & Flashcards