Welcome to Happyland

Alla inlägg den 28 januari 2010

Av Johan - 28 januari 2010 22:07

Jag har ett sjukt stort problem, ett problem som alltid kommer i min väg vad jag än gör, ett problem som tar upp en väldigt stor del av min tankemassa... Problemet har fem bokstäver, problemet är matte.


Matte? Vem fasen kom på detta? Okej, jag kan förstå att kunna matte är väl ganska bra men till en viss mängd. Att lära sig matte så man kan lösa matematiska problem som man faktiskt stöter på i livet är väl självklarhet för vår utbildning men att sedan vidarutveckla allting med massa skit som aldrig kommer störa mitt liv - det känns totalt oviktigt.


Jag läser nu matte c alltså den fjärde svåraste kursen på gymnasiet och har då även läst matte a och matte b. Sure, matte a och b det är väl sånt som man ändå kan stöta på i livet, men matte c - det är endast bullshit. Skitsvårt, skitjobbigt och otroligt tankekrävande är det också. Fy vad jag hatar det. Och tycker jag matte c är ett helvete vad är då matte d, e och f? Är det lönt att ens tänka på vad där skulle kunna vara för uppgifter?


Att kunna hitta på alla dessa problem och sen lösningarna på dessa måste ju ha varit helt omöjligt! Jag förstår inte hur dom lyckades överhuvudtaget, kunde dom inte nöjt sig efter matte b. Och jo, jag vet att det är saker som är uppfunna för en väldans massa år sedan men shit same. Matte är matte och det är skit.


Känns som det bara är något dom har för att kunna ge oss poäng och betyg? Eller så är det så att det kanske är ren fakta att jag inte är något mattesnille utan en liten samhällsmänniska istället. Men i alla fall, matte suger!

  


Låt oss glömma matten för ett tag o drömma oss bort till sommaren? Shall we?

Tidigare månad - Senare månad

Johnny Cash


Life is what happens to you while you're busy making other plans.

Time goes fast these days

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<<
Januari 2010 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Latest

It's all about the tea

Old things

Greece with BFFs

Ireland with Bellis


Ovido - Quiz & Flashcards